Die Maiblümlein weiß und rein, Minna Roberth
Minna Roberth
Die Maiblümlein weiß und rein
DE
Back to top

Minna Roberth

Die Maiblümlein weiß und rein, ca. 1894


Blatt
322 x 213 mm
Inventory Number
14137
Object Number
14137 Z
Status
Can be presented in the study room of the Graphische Sammlung (special opening hours)

Work Data

Basic Information

Title
Die Maiblümlein weiß und rein
Draughtsman
Period Produced
Object Type
Material
Technique
Geographic Reference
Production Reason
Label at the Time of Manufacture
Signiert und bezeichnet unten links (mit der Feder in Schwarz): M. Roberth // (mit der Feder in Rot): Karl Enslin; bezeichnet über das ganze Blatt: - Im Walde, dort unter den Eichen und Buchen, ~ / - Da will ich mir suchen Die Maiblümelein, ~ / ~ Weiß und rein ~ / - Die blühen so schön wie die schimmernden Sterne; ~ / - Ich hab sie so gerne, die Maiblümelein, ~ / ~ Weiß und rein ~ / - O kommet, o lasset euch doch von mir pflücken, ~ / - Mit euch mich zu schmücken, Ihr Maiblümelein, ~ /~ Weiß und rein ~
Watermark
  • Nicht vorhanden

Property and Acquisition

Institution
Administration
Collection
Creditline
Städel Museum, Frankfurt am Main
Picture Copyright
CC BY-SA 4.0 Städel Museum, Frankfurt am Main

Work Content

Motifs and References

Genre
Illustrated Passage
  • Karl Enslin: Die Maiblümlein

Iconclass

Primary

More to discover

Contact

Do you have any suggestions, questions or information about this work?

Last update

15.02.2021